Prohlášení o zásadách zpracování osobních údajů a ochrany soukromí
Věrnostní program supermarketů TERNO a TREFA
Provozovatelem věrnostního programu supermarketů TERNO a TREFA je společnost JEDNOTA, spotřební družstvo České Budějovice, se sídlem Pražská tř. 2176/65, 370 04 České Budějovice (dále jen JEDNOTA).
V rámci věrnostního programu zpracováváme osobní údaje vyplněné na přihlašovacím formuláři nebo prostřednictvím aplikace věrnostního programu (dále jen aplikace TERNO|TREFA)
- Jméno, příjmení, adresa bydliště a datum narození –zpracování pro potřeby registrace zákazníka a následné prokázání totožnosti pro čerpání výhod věrnostního programu a pro zasílání obchodních sdělení v rámci věrnostního programu. Datum narození je využíván k ověření věku (dosažení plnoletosti) viz bod 2 Obchodních podmínek věrnostního programu Terno a Trefa. Datum narození bude dále využito pro narozeninový dárek v podobě slevového kuponu. Adresa bydliště je využívána ke statistice nakupování zákazníků podle jejich vzdálenosti od jednotlivých supermarketů TERNO a TREFA.
- Telefonní číslo –je povinným údajem pro instalaci a využívání aplikace TERNO|TREFA a je součástí ověření uživatelského účtu.
- E-mailová adresa –pro možnost zasílání informačních sdělení a reklam, pokud k tomuto zpracování byl udělen souhlas. Uvedená e-mailová adresa bude využita výhradně k účelu, ke kterému byl dán souhlas, tedy k zasílání reklamy v rozsahu dvou nabídek týdně.
- Profilování – souhlas s profilováním uvedený na papírovém přihlašovacím formuláři do věrnostního programu je podmínkou pro zařazení do věrnostního programu a vystavení zákaznické karty. Je z hlediska charakteru věrnostního programu nutnou součástí a obsahuje zpracování dat uvedených v přihlašovacím formuláři a vyhodnocení nákupního jednání zákazníka včetně informací o místě a čase jeho nákupů. Data získaná profilováním umožňují JEDNOTĚ vyhodnocovat statistiky nákupů, nabízet personalizované akční nabídky na základě předchozích nákupů, poskytovat lepší služby a další výhody členům věrnostního programu. Součástí těchto služeb je například možnost využití služby Selfscanning (platí pouze pro držitele zákaznické karty nebo uživatele aplikace), při které zákazník ocení rychlejší nákup a odbavení u pokladny. V aplikaci TERNO|TREFA si může zákazník kdykoliv a pohodlně vybrat, zda si přeje dostávat nabídky na míru ve formě personalizovaných kuponů, které byly vytvořeny na základě sledování jeho nákupního chování. Pokud se zasíláním personalizovaných reklam nesouhlasí, není jeho nákupní chování analyzováno. Souhlas se získáváním nabídek na míru na základě sledování nákupního chování není podmínkou pro využívání aplikace TERNO|TREFA.
Tyto údaje zpracovává JEDNOTA pouze pro účely uvedené v přihlašovacím formuláři, v tomto prohlášení a obchodních podmínkách věrnostního programu a podmínkách využívání aplikace TERNO|TREFA.
Údaje o nákupech zpracovává JEDNOTA také pro potřeby průzkumu trhu a statistické účely. Tyto údaje jsou však anonymizované a není možné je spojit s konkrétní osobou. Slouží pro zkvalitňování nabídky poskytovaných produktů a služeb a zajištění optimálního plánování skladových zásob s cílem zajistit pro zákazníky vždy dostatek čerstvého zboží. Analýza nákupního chování pomáhá ochraňovat zboží před případnými krádežemi a odhalovat další trestné činy.
Veškeré údaje zákazníků zpracovává JEDNOTA, nikdy nejsou předávány třetí straně nebo využívány ke zpracování třetí stranou.
Součástí přihlašovacího formuláře a registrace v aplikaci TERNO|TREFA je možnost udělení souhlasu se zasíláním reklam na uvedenou e-mailovou adresu, nebo zobrazení notifikací v aplikaci TERNO|TREFA. Zákazník si může sám svobodně zvolit, zda má zájem o zasílání
- Nepersonalizované reklamy, která obsahuje informace o aktuálních spotřebitelských soutěžích, akčních nabídkách a službách.
- Personalizované reklamy, která obsahuje informace a nabídky, které jsou přizpůsobené jeho preferencím a nákupům. Personalizace zahrnuje vyhodnocování jeho nákupů v supermarketech TERNO a TREFA. Pro tyto účely zpracováváme jeho osobní údaje a údaje o jeho nákupech (včetně informací o místě a čase nákupů).
- V případě, že souhlas se zasíláním reklam zákazník neudělí, nebudou mu žádné reklamy zasílány. Neudělení souhlasu se zasíláním reklam nemá vliv na členství ve věrnostním programu.
Zabezpečení osobních údajů
JEDNOTA udržuje technická a organizační opatření, aby chránila osobní údaje zákazníka v co nejvyšší míře zejména proti neoprávněnému přístupu k těmto údajům a před nebezpečím přenosů údajů třetím osobám a zabezpečila tak ochranu jeho soukromí. Tato opatření jsou pravidelně aktualizována s přihlédnutím k vývoji informačních technologií.
Práva subjektu údajů
Právo na informace
Zákazník má právo kdykoli od JEDNOTY požadovat informace o svých osobních údajích uložených u JEDNOTY a o účelu jejich uložení.
Právo odvolat souhlas
Pokud zákazník udělil souhlas k použití osobních údajů, může jej odvolat kdykoli bez udání důvodu. Odvolat souhlas může osobně v informačním centru supermarketu TERNO nebo u pokladny v supermarketu TREFA nebo zaslat odvolání souhlasu e-mailem na adresu gdpr@jednotacb.cz. Odvolání souhlasu je možné poštou na kontaktní adrese JEDNOTY nebo pomocí odhlašovacího odkazu v zápatí každého obdrženého reklamního sdělení. Souhlas lze odvolat i v aplikaci TERNO|TREFA.
Právo na opravu
Pokud údaje uložené u JEDNOTY nejsou přesné či správné, může zákazník kdykoliv zažádat o jejich opravu prostřednictvím nově vyplněného přihlašovacího formuláře nebo je opravit v profilu aplikace TERNO|TREFA.
Právo na výmaz a omezení zpracování
Zákazník má právo na výmaz a omezení zpracování svých osobních údajů zpracovávaných v rámci věrnostního programu. Výmaz svých osobních údajů může požadovat emailem, písemně na kontaktní adrese JEDNOTY nebo zrušením profilu v aplikaci TERNO|TREFA. Vymazání údajů proběhne do 30 dnů od obdržení žádosti. Výmazem osobních údajů zaniká členství zákazníka ve věrnostním programu. Pokud by vymazání osobních údajů bránily jiné právní důvody, bude o této skutečnosti informován. V takovém případě má právo na omezené zpracování, které zajistí, že tyto údaje budou poskytnuty pouze a výhradně k účelu, který brání jejich výmazu.
Právo na přenositelnost osobních údajů
Pokud zákazník požaduje získat osobní údaje, které o něm zpracováváme, předáme mu je ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu.
Právo podat námitku
Zákazník má právo podat kdykoli a bez udání důvodů námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu a profilování.
Právo podat stížnost
Stížnosti související se zpracováním osobních údajů nebo s ochranou soukromí má zákazník možnost zaslat na uvedenou e-mailovou nebo kontaktní adresu. Kromě toho má právo podat stížnost proti zpracování svých osobních údajů u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů, www.uoou.cz), pokud se domnívá, že jeho práva na ochranu osobních údajů byla porušena.
Kontaktní údaje pro nabytí Vašich práv
Adresa: JEDNOTA, spotřební družstvo České Budějovice, se sídlem Pražská tř. 2176/65, 370 04 České Budějovice
E-mail: gdpr@jednotacb.cz